Operació biquini/ Estil de vida saludable

Bon dia a tothom!

A l’entrada de fa dues setmanes (sí, estic d’exàmens i es nota) us vaig preguntar quin volíeu que fos el tema per la propera entrada. Doncs bé, vau escollir dos: L’Operació Biquini i el llistat de productes que no tornaré a comprar més. He decidit publicar primer aquesta, ja que penso que el fet de cuidar-se físicament és molt més urgent.

IMG_9280

Així doncs, a l’entrada d’avui us donaré unes pautes del que seria per mi l’ideal d’un estil de vida saludable o, si ho preferiu, uns consells per dur a terme la famosa Operació Biquini. Començo doncs!

Abans de començar a explicar-vos les diferents pautes que considero importants i que espero que poseu en practica, m’agradaria dir-vos que a mi m’han funcionat i m’han fet millorar tant anímicament com físicament. Un cop dit això, a mi sempre m’agrada veure resultats i, per tant, abans de començar a dur a terme qualsevol rutina nova em peso i em faig fotos. Així a mesura que van passant els dies puc comprovar si realment funciona.

En primer lloc, crec que el més important és tenir constància. Entendre que el nostre cos no canvia d’un dia per l’altre i no esperar que en una setmana ja s’hagin assolit els objectius. Penso que com més progressiu és el procés, millor s’estan fent les coses. Però de totes maneres, torno a repetir-ho: el més complicat és la constància. Un cop tingueu l’hàbit, la resta ja és més fàcil. Així doncs, les pautes que jo segueixo són:

Beure un litre i mig d’aigua al dia. És molt important que el cos estigui hidratat tot el dia i això ens farà sentir millor anímicament. Jo el que faig per assegurar-me que me’l bec és omplir una ampolla de litre i mig al matí i tota l’aigua que bec al llarg del dia és d’allà (durant el dinar, l’ampolla de la universitat, si em faig un te o un suc). A més, aquesta quantitat em sembla correcte perquè crec que quan en els anuncis o en les revistes es diu que s’ha de beure dos litres d’aigua al dia, no es té en compte que els aliments també tenen aigua. Per tant, jo crec que l’altre mig litre ja l’obtenim amb el que mengem.

Realitzar quatre àpats al dia, el més important l’esmorzar. Fa dos mesos vaig publicar una entrada sobre el que menjava per esmorzar. Evidentment, si l’objectiu és perdre una mica de pes, aquell esmorzar ja no és possible. No em feia guanyar-lo però tampoc em permetia perdre. Ara l’he reduït notablement, però el cas és que això depèn de l’esforç que feu durant el dia i de l’energia que necessiteu. Heu d’anar provant que és el que us va millor. Destaco l’esmorzar dels diferents àpats, perquè crec que si comences el dia amb suficient energia després no menges tant en la resta del dia i hi ha una certa compensació. A part del fet que anímicament us sentireu molt millor si esmorzeu correctament (comprovat). Normalment jo el que faig entre hores, si tinc molta gana, és menjar fruits secs: avellanes o ametlles crues i sense sal, d’aquestes que es compren a granel a qualsevol mercat.

Practicar esport mínim tres dies a la setmana. M’agradaria deixar clar a què em refereixo amb practicar esport. A vegades, s’entén apuntar-se a un gimnàs com fer esport i realment jo crec que no és necessari. Que jo hi estic apuntada però perquè vull muscular i perquè ho crec necessari per a que sigui més intensiu. Però deixant de banda això, crec que amb sortir a caminar ja és suficient i, fins i tot, molt més sa que tancar-se en un gimnàs. Sobretot en aquestes setmanes que hem de passar moltes hores estudiant i la ment necessita descansar, és importat parar unes hores i sortir a passejar per aclarir-nos.

Prendre el sol sovint. No parlo de passar-nos dues hores al sol cada dia amb l’objectiu de posar-nos morenos. Més aviat em refereixo a, relacionant-t’ho amb el punt anterior, sortir i que ens doni una mica el sol. Perquè no és només una cosa estètica, les vitamines i l’energia que ens dóna el sol també són molt importants. Defugir i no aprofitar-ho és rebutjar a la vitalitat.

Cuidar l’alimentació. Evidentment, no sóc ningú per posar-me a fer menús ni a dir que és el que no es pot menjar. A més, crec que els que em llegiu ja ho sabeu perfectament. Tot i això, us puc dir algunes coses que evito menjar en excés resumidament i si voleu que faci una entrada parlant exclusivament d’això, m’ho dieu als comentaris o per Snapchat (juuudita). A veure, jo evito menjar o reduir el consum de: fregits (només en menjo un cop a la setmana), xocolata, galetes, iogurts, embotits, dolços, sucs dels supermercats i sucs fets a casa (tenen molt sucre). També miro molt la quantitat, perquè així puc menjar de tot (excepte el que us he dit) i no té el mateix efecte que si menges un plat gegant. Hi ha una cosa que també m’agradaria deixar clara, menjar sa no és equivalent a menjar amb poques calories. Es pot menjar molt sa i estar ingerint moltíssimes més calories del que necessita el nostre cos, davant d’això heu de trobar el vostre punt d’equilibri i marcar molt bé els vostres objectius, que siguin reals.

*Si el teu objectiu és aprimar-te, abans de dinar prendre un got de te vermell per tal de calmar una mica la gana (a la nit també estaria bé, però  jo per exemple després no puc dormir).

Una petita recomanació…
Per aquelles persones que tenen molta retenció de líquids i no poden fer tot l’esport que voldrien per temps o per qualsevol altre motiu, m’agradaria ensenyar-vos una cosa que jo utilitzo. De dilluns a divendres faig servir una màquina que serveix per drenar el greix en les zones més difícils. Evidentment no val fer-s’ho un cop al mes i és una cosa que com ja he comentat abans, requereix constància i paciència. Les zona en la què tinc retenció de líquids és a la cuixa, per tant, faig servir aquesta màquina durant quinze minuts a cada cama. Sí, estic cada dia trenta minuts, però és que si algú vol alguna cosa, ha de fer un esforç per aconseguir-la. També he rebut una mostra, que jo vaig sol·licitar, d’una crema anticel·lulítica de la marca Thimucase. Encara no l’he utilitzat, per tant no us puc assegurar que funcioni (quan la provi, us informo). Tot i que, segons he llegit, si decidiu comprar-vos aquesta màquina i voleu complementar-la amb una crema, la crema anticel·lulítica de la marca blanca del Mercadona també és molt bona i més econòmica. La màquina és aquesta:

 https://www.amazon.es/Beurer-CM50-Masajeador-celulitico-intensidad/dp/B004PZEVYM/ref=sr_1_sc_1?ie=UTF8&qid=1464345413&sr=8-1-spell&keywords=beurer+anticelulitis

Dit tot això, tinc una proposta per vosaltres, que us semblaria posar tots aquests consells en pràctica durant trenta dies. Entenc que sempre és bo tenir un suport quan fas aquest tipus de rutines. Per si us animeu, a continuació us enumero les pautes. Realment no és tan complicat seguir-les, només cal constància com us he dit i pensar que un cop t’acostumes serà el propi que cos que t’ho demani.

• Beure un litre i mig d’aigua.
• Beure Te vermell mitja hora abans de dinar (opcional).
• Realitzar 4 àpats mínim al dia.
• Fer esport tres cops a la setmana o més/sortir a caminar.
• Prendre el sol.
• Hidratar la pell i si teniu una màquina anticel·lulítica passar-vos-la 5 cops mínim a la setmana (en cas de que ho necessiteu).
• Cuidar l’alimentació i evitar tots aquells aliments que tots sabem que ens perjudiquen.

I fins aquí l’entrada d’avui, espero que us hagin servit aquests consells i que us animeu amb el repte. Espero poder publicar aviat l’entrada que em vau demanar sobre els productes que no tornaria a comprar, que ara que ja estic d’exàmens he d’anar per feina. De totes maneres, i no em cansaré mai de dir-ho…

Moltíssimes gràcies per llegir-me!

Judita ♥

Anuncis

One thought on “Operació biquini/ Estil de vida saludable

Deixa un comentari

